המוקד העירוני בעפולה, האמון על פניות הציבור של תושבי העיר, פתח את שעריו לטובת עובדים עם מוגבלויות.

מנהל המוקד יובל כהן וברוך אומרוב | צילום: עיריית עפולה

אחד התפקידים המורכבים ביותר ברשויות מקומיות הוא תפקידו של המוקדן במוקד העירוני. עשרות שיחות טלפון, חלקן אמוציונליות, מגיעות מדי יום למוקד ואלו שאמורים להתמודד איתן הם המוקדנים. בעירייה חשבו על הנושא וגייסו לשורותיהם במסגרת שירות לאומי אנשים מיוחדים שהוכיחו מיד עם כניסתם לתפקיד כי הם מצליחים להתמודד בצורה יוצאת מן הכלל עם פניות התושבים.

הראשון ששבר את תקרת הזכוכית היה עינב כרמי, בוגר בית הספר 'יובלים', שהשתלב בצורה יוצאת דופן במוקד העירוני.  בהמשך התקבלה פנייה למוקד העירוני מהעמותה לשילוב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בשירות לאומי במוקד העירוני. מנהל המוקד, יובל כהן, חשש תחילה אך החליט לנסות לשלבם כחלק ממצבת כוח האדם במוקד. "החלטתי שאני הולך על זה כי אנשים כאלה צריכים להיות חלק מהחברה שלנו ומטרתנו להכיל אותם בתוכנו, לקדם אותם ולתת להם הרגשה ותחושה שאכן החברה מקבלת אותם והם חלק בלתי נפרד מאיתנו", סיפר.

לדברי כהן מדובר באנשים מדהימים בעלי אחריות ומשמעת גבוהה מאוד שרוצים להצליח ולעשות את מה שהם עושים בצורה מיטבית. "עד היום שירתו במסגרת שירות לאומי במוקד שבעה עובדים עם מוגבלויות שהפכו לחלק בלתי נפרד ממנו. הם עובדים ככל העובדים והדרישות מהם הן כמו מכל מוקדן אחר, אבל יש להם אפילו ערך מוסף ולכן הם מתאימים מאוד לעבודה הזאת", אמר המנהל כהן במהלך מסיבת הפרידה מהמוקדן ברוך אומרוב, אף הוא עם מוגבלות שסיים את שירותו במוקד העירוני.