צילום: שרון צור בבית שאן קיים סניף דואר אחד המספק שירותים לכל תושבי העיר והסביבה, שקורס תחת הלחץ של האוכלוסייה שפוקדת אותו מדי יום. לפני שנתיים הציבה רשות הדואר שלט במרכז העיר, שבישר כי כאן יוקם סניף חדש ומורחב יותר, אלא שטרם הונחה אבן.

סניף הדואר נמצא מתחת לבניין העירייה, ומאז הקמתו הוא מהווה מוקד יחיד לשירותי דואר בעיר ובאזור כולו. פעילותו של הסניף מתחילה ב-8:00 בוקר, וכבר אז יש נהירה של תושבים.

נראה כי לאחרונה פעילות הדואר התרחבה עקב ריבוי הלקוחות, אך לא חל שינוי בגודלו או בכוח האדם העובד שם. מצב זה יוצר לחץ של אנשים, ההמתנה נמשכת זמן רב וטיפול הפקידים לא תמיד יעיל ומהיר, מה שגורר לעתים התנהגות בלתי הולמת מצד הלקוחות שמאבדים את סבלנותם.

"מדי יום מגיעה לדואר אוכלוסייה רבה המבקשת לקבל שירות, אך בגלל שיש סניף אחד נוצר לחץ אנושי בלתי נסבל", אמרה השבוע תושבת העיר, רונית אברהם, "במסגרת עבודתי אני מחויבת בכל בוקר להגיע לדואר, וישנם בקרים שאני מחכה במשך שעה וחצי בתור כדי לשלוח מכתב".

נראה כי אברהם היא לא היחידה שסובלת. "כל 28 לחודש מגיעים לסניף כל האנשים שמקבלים קצבאות של ביטוח לאומי, וזה יוצר לחץ נוראי", הוסיפה תושבת העיר, יפה יצחקי.

הבעיה מוכרת גם לעובדי הסניף, שלא פעם התלוננו על המצב שנוצר שם מדי יום. "לאנשים אין סבלנות ובצדק. בגלל הלחץ המכונה שאמורה לעשות סדר ולחלק מספרים לתושבים יוצאת מכלל שליטה. נוצר מצב, שאנחנו צריכים להתמודד עם הלחץ האנושי ובו בזמן להיות גם שוטרים", אומר אחד מעובדי הסניף.

לפני שנתיים הציבה רשות הדואר הארצית שלט ענק ועליו נכתב 'כאן יוקם סניף דואר חדש'. אולם, לא קרה דבר. "אין טעם להציב שלט ענק ולסתום לנו את הפיות", אומרת אברהם.

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי "חברת דואר ישראל הודיעה זה מכבר על כוונתה להרחיב את בית הדואר בעיר. מזה זמן מה אנו מנסים לאתר נכס חלופי לבית הדואר הקיים על מנת שנוכל להרחיב את אולם הקהל ואת השירותים הניתנים ללקוחות החברה. חברת דואר ישראל נמצאת בשלבי סיום של מהלכים מתקדמים לרכישת נכס חדש. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ללקוחותינו עד לסיום השיפוץ".