צילום: אביהו שפירא החברה הלאומית לדרכים חנכה בשבוע שעבר את המעבר התת קרקעי החדש מתחת לכביש 866, העובר בסמוך ליישוב מירון. מדובר בהשקעה של 10 מיליון שקלים ובפרויקט שבוצע בלוח זמנים מואץ על מנת שיהיה מוכן לקראת ל"ג בעומר הקרוב.

ההכרה שיש צורך בהקמת מעבר תת קרקעי במירון היא תולדה של מה שהתרחש במקום בשנה שעברה. אוטובוסים שבאו למקום כדי לחגוג, נתקעו שעות ארוכות על הכביש המוביל ליישוב. זה נבע משום שהחוגגים שכבר התמקמו באזור האוהלים שממזרח ליישוב חצו ברגל ללא הפסק את הכביש לכיוון מתחם הקבר, ולא אפשרו לאוטובוסים לנוע.

כעת, לאחר שהמעבר התת קרקעי הושלם, הולכי הרגל יעברו מתחת לכביש והאוטובוסים מעליו, ולכן מעריכים כל הגורמים המעורבים שהשנה כל התנועה תזרום באופן חלק בטוח ומהיר יותר.

במהלך חנוכת המעבר התת קרקעי אמר שר התחבורה, ישראל כץ: "מעגל התנועה שיסדיר את תנועת האוטובוסים והורדת המבקרים, המנהרות החדשות למעבר הולכי רגל, יבטיח את זרימת התנועה ויגבירו את בטיחותם של הולכי הרגל, שנאלצו בעבר לחצות את הכביש העמוס לעייפה באוטובוסים. שדרוג התשתיות יאפשרו הגעה נוחה יותר שלרבבות המבקרים באתר הקדוש".

מנכל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, הוסיף: "הפרויקט בוצע בלוח זמנים קצר במיוחד על מנת שייפתח לציבור הרחב ערב ל"ג בעומר, וימנע סיכון שנגרם כתוצאה מהמפגש של מאות אוטובוסים הנוסעים לאזור צומת הרשב"י בזמן ההילולה".

יו"ר ועד מושב מירון, מרדכי הלפרין, מציין כי פרט לחנוכת המעבר התת קרקעי, יש גם היערכות טובה יותר של המשטרה. "הוחלט להעביר את כל נושא הסדרת התנועה ממרחב גליל למשטרת התנועה. כמו כן מי שיפקד על כל המבצע יהיה מפקד המחוז, ניצב שמעון קורן", אמר הלפרין, "ממה שהתרשמנו עד כה, הוא לקח את העניינים לידיים, ומנע כל אפשרות של הגעה ברכב פרטי.

"ההיערכות המיוחדת של המשטרה היא גם תוצאה של הלחצים שהפעלנו והעתירה שהגשנו כנגד שימוש באדמות שלנו במהלך ההילולה. כעת אנחנו מקווים שהחוגגים לא יעלו על האדמות, ולא יעשה בהם שום שימוש פרט למטרות חירום והצלה".