צילום: עמוס בן-גרשום, לע"מ שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע כי יקדם את נושא בניית שדה התעופה המשלים לנתב"ג, על מנת להחזיר את ישראל לרמת בטיחות תעופה 1. הצורך הדחוף בבניית שדה תעופה נוסף נובע מההערכה בי ב-20 השנה הקרובות יוכפל מספר הטסים לישראל וממנה.

שר התחבורה נאם בכנס התעופה השנתי של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית, ואמר: “חייבים לבנות שדה תעופה משלים לנתב"ג. מסיבה זו, חייבים לבנות שדה תעופה משלים לנתב"ג בטווח של שעת נסיעה. בצפון, ישנה עדיפות להקמת שדה ברמת דוד, למרות שחיל האוויר לא מרוצה. אם לא יתאפשר הדבר, צריך השדה להיבנות בחיפה, למרות בעיות בטיחות.אם יוחלט על הקמת שדה תעופה בדרום הוא יוקם בנבטים"”. החלטת הממשלה הנוכחית מדברת על הקמת שדה תעופה במגידו.

אולם בעמק, ישנה התנגדות עזה גם לרעיון הקמת שדה התעופה ברמת דוד, לא רק במגידו. תושב נהלל, אריק עזוז, תת אלוף במיל' בחיל האויר, הסביר כי הקמת שדה תעופה ברמת דוד יכולה ליצור בעיות קשות: “קיום שדה תעופה צבאי ושדה תעופה אזרחי בסמיכות, תגרום לאירועי בטיחות טיסה חמורים, שעלולים להיות פאטאליים. בנוסף, קיימת בעיית ביטחון חריפה, שכן שדה התעופה העתידי יהיה במרחק תשעה קילומטר בלבד מגבולות הקו הירוק, מכיוון ג'נין. בעיות אלו יגרמו לכך שהקמת שדה תעופה ברמת דוד לא יעלו את רמת סיווג בטיחות הטיסה של ישראל".